Snoezelen terápia
Új eszközökkel gazdagodott a Snoezelen terápiás szoba
Aktuális
- 30
JÚN 2018 - 31
MÁJ 2018Mini Speciális Olimpia az AISB-ben a Budapest XVIII. Kerületi SOFI részvételével
Közös játék, sport és kézműves program, Mini Speciális Olimpia megrendezésére került sor az International School of Budapest szervezésében a SOFI tanulóinak részvételével - 26
ÁPR 2018Mezítlábas ösvény a SOFI-ban
Az Életjel Alapítvány szervezésében mezítlábas (Kneipp) ösvény kialakítására került sor a SOFI-liget iskolaudvaron. A munkálatokat a Ford Alapítvány 70 munkatársa végezte - 25
ÁPR 2018Integrált sportnap a SOFI-ban
Nagysikerű integrált sportnapot tartottak a SOFI és az AISB diákjainak részvételével - 18
ÁPR 2018Szülőklub 2018
A Szülőklub áprilisi előadója volt Milanovich Dominika, a TASZ Egyenlőségprojekt munkatársa - 31
MÁR 2018Legjobb dolog a táborozás
Az Életjel Alapítvány nyaranta három alkalommal szervez táborozást a szervezet tulajdonában lévő táborhelyen, Kiskunmajsa Tajó tanyán. A diákok számos élménnyel gazdagodva térnek vissza a nyaralásról - 28
MÁR 2018Környezetvédelmi játszóház
Az Életjel Alapítvány 20. alkalommal szervezett környezetvédelmi játszóházat a Budapest XVIII. Kerületi SOFI diákjainak - 15
OKT 2017Mezítlábas sétány
Mezítlábas sétány kialakítását tervezzük - 6
OKT 2017Auchan önkéntesek
A Soroksári Auchanból érkezett önkéntesek szépítették iskolánkat - 20
JÚN 2017BMM képességfejlesztő módszer
Akkreditált képzésen vettek részt a SOFI pedagógusai az Életjel Alapítvány támogatásával
Érdekes programokkal, tanulságos találkozókkal és előadásokkal Önt is várja szülőklubunk.
Snoezelen terápia
2014. október hónapban átadásra került a XVIII. kerületi SOFI Sofi-liget iskolaépületében az autizmus spektrum zavarokkal küszködő tanulók számára kialakított Snoezelen terápiás szoba, melyhez a szükséges forrást a Flextronics International Kft adományozta.
Az intézmény gyógypedagógusainak régi vágya volt, hogy a rászoruló tanulók speciális fejlesztéséhez a Snoezelen terápiát is alkalmazzák. Az átadás óta a fejlesztő szoba teljes kihasználtsággal működik. A gyermekek, szülők örömmel fogadták a különleges technikai adottságokkal rendelkező helyiséget, melyet "Csoda-kuckónak", vagy "Nyugi-szobának" is neveznek a diákok.
Milyen célt szolgál a Snoezelen terápia?
Az autizmus a társas kapcsolatok, a kommunikáció zavara és a viselkedés-szervezés rugalmatlansága. Ezek hátterében központi idegrendszeri problémák állnak. Az autista gyerekeknél érzékelési és ingerfeldolgozási nehézségek figyelhetők meg. Az átlagtól különböző érzékelési stílusok és tapasztalatok jellemzik az autista személyeket, számukra nagyon fontosak a szenzoros területekre fókuszáló terápiák, mint a Snoezelen terápia is.
A Snoezelen terápia egy Hollandiában kidolgozott program értelmileg akadályozott, autista, halmozottan fogyatékos gyermekek részére. Lényege, hogy az érzéki észleletet serkentsék különféle ingerek (fény, hang, aroma, tapintás) nyújtásával. Az autista, értelmileg akadályozott fiataloknak korlátozott lehetőségük van környezetük megismerésére, öntevékeny felfedezésére. Nehézségeiket tovább súlyosbítja a kommunikációs gát fennállása. A terápia során akusztikus, vizuális, taktilis és vesztibuláris csatornákat használva történik az érzékelő rendszer sokoldalú stimulálása, speciális környezetben (fény- és aromaterápiás eszközök, hang- illetve fénytechnikai berendezések , vízoszlop, mélynyomó, tapintóelemekkel díszített faliszőnyeg, sólámpa, párologtató lámpa, fénygömb).
A saját test megtapasztalását, taktilis és kinesztetikus ingerek biztosítását segíti elő a vízágy és a babzsák-fotelalkalmazása.
A Snoezelen terápia során fejleszthető: hallás, ízlelés, szaglás, tapintás, szem-kéz koordináció, ok-okozat kapcsolatának felismerése, kommunikáció, pihenés, passzív stimuláció, szabadidő, játék. Olyan körülmények között fejleszti a gyerek érzékszervi észlelését, hogy a tanulás jelleg egyáltalán nem kerül előtérbe. A hallás, szaglás, ízlelés, tapintás és a kommunikáció területén hozhat javulást. Eredményei: a gyermek ellazul, csökken az agresszivitása, jó hatással van a hiperaktív gyerekekre, akik ezáltal kreatívabbak lesznek, mindez pozitív hatással van a tanulási helyzetekre is.
Flextronics díjátadó ünnepség a SOFI-ban: Városkép 2014.10.29
Az intézmény gyógypedagógusainak régi vágya volt, hogy a rászoruló tanulók speciális fejlesztéséhez a Snoezelen terápiát is alkalmazzák. Az átadás óta a fejlesztő szoba teljes kihasználtsággal működik. A gyermekek, szülők örömmel fogadták a különleges technikai adottságokkal rendelkező helyiséget, melyet "Csoda-kuckónak", vagy "Nyugi-szobának" is neveznek a diákok.
Milyen célt szolgál a Snoezelen terápia?
Az autizmus a társas kapcsolatok, a kommunikáció zavara és a viselkedés-szervezés rugalmatlansága. Ezek hátterében központi idegrendszeri problémák állnak. Az autista gyerekeknél érzékelési és ingerfeldolgozási nehézségek figyelhetők meg. Az átlagtól különböző érzékelési stílusok és tapasztalatok jellemzik az autista személyeket, számukra nagyon fontosak a szenzoros területekre fókuszáló terápiák, mint a Snoezelen terápia is.
A Snoezelen terápia egy Hollandiában kidolgozott program értelmileg akadályozott, autista, halmozottan fogyatékos gyermekek részére. Lényege, hogy az érzéki észleletet serkentsék különféle ingerek (fény, hang, aroma, tapintás) nyújtásával. Az autista, értelmileg akadályozott fiataloknak korlátozott lehetőségük van környezetük megismerésére, öntevékeny felfedezésére. Nehézségeiket tovább súlyosbítja a kommunikációs gát fennállása. A terápia során akusztikus, vizuális, taktilis és vesztibuláris csatornákat használva történik az érzékelő rendszer sokoldalú stimulálása, speciális környezetben (fény- és aromaterápiás eszközök, hang- illetve fénytechnikai berendezések , vízoszlop, mélynyomó, tapintóelemekkel díszített faliszőnyeg, sólámpa, párologtató lámpa, fénygömb).
A saját test megtapasztalását, taktilis és kinesztetikus ingerek biztosítását segíti elő a vízágy és a babzsák-fotelalkalmazása.
A Snoezelen terápia során fejleszthető: hallás, ízlelés, szaglás, tapintás, szem-kéz koordináció, ok-okozat kapcsolatának felismerése, kommunikáció, pihenés, passzív stimuláció, szabadidő, játék. Olyan körülmények között fejleszti a gyerek érzékszervi észlelését, hogy a tanulás jelleg egyáltalán nem kerül előtérbe. A hallás, szaglás, ízlelés, tapintás és a kommunikáció területén hozhat javulást. Eredményei: a gyermek ellazul, csökken az agresszivitása, jó hatással van a hiperaktív gyerekekre, akik ezáltal kreatívabbak lesznek, mindez pozitív hatással van a tanulási helyzetekre is.
Flextronics díjátadó ünnepség a SOFI-ban: Városkép 2014.10.29
Flextronics díjátadó ünnepség a SOFI-ban: Városkép 2014.10.